Dijital Oyun Hastalığı

Dijital Oyun hastalığı

Dijital oyun hastalığı, Uluslararası Hastalık Sınıflandırmasının (ICD-11) 11. Revizyonunda, oyun oynamanın çocuk üzerindeki kontrolünün artması, oyuna verilen önceliğin günlük sorumluluklara göre artmasıyla karakterize edilen davranış modeli (“dijital oyun” veya “video oyun”) olarak tanımlanmaktadır. Oyunun diğer ilgi alanlarına ve günlük etkinliklere göre öncelik verilmesi durumunda , yaşanılan olumsuz sonuçlara rağmen oyun oynama devam edilmesi ciddi kişilik ve sağlık problemlerine neden olabilir.

Oyun bozukluğunun teşhis edilmesi için, kişisel davranışlarda, aile, sosyal, eğitimsel, mesleki veya diğer önemli faaliyet alanlarında önemli ölçüde bozulmaya yol açacak davranışların aşırılık göstermesi ve en az 12 ay boyunca bu davranışların devam ediyor olması gerekmektedir.

Uluslararası Hastalık Sınıflaması nedir?

Uluslararası Hastalık Sınıflandırması (ICD), sağlık eğilimlerinin ve istatistiklerinin küresel olarak tanımlanmasının , hastalıkların ve sağlık koşullarının rapor edilmesine ilişkin uluslararası standardın temelini oluşturur. Dünyanın dört bir yanındaki tıp uzmanları tarafından koşulları teşhis etmek için ve araştırmacılar tarafından koşulları kategorize etmek için kullanılır.

ICD’ye bir bozukluğun dahil edilmesi, ülkelerin halk sağlığı stratejilerini planlarken ve bozuklukların eğilimlerini izlerken dikkate aldığı bir husustur.

DSÖ, 2018 yılı ortasında Uluslararası Hastalık Sınıflaması’nın (ICD-11) 11. revizyonunu yayınladı.

Oyun bozukluğu neden ICD-11’e dahil ediliyor?

Dijital Oyun bozukluğunun ICD-11’e dahil edilmesine ilişkin alınan karar, mevcut kanıtların incelenmesine dayanmaktadır . Ayrıca bu karar DSÖ tarafından ICD-11 geliştirme sürecinde gerçekleştirilen teknik danışma sürecine katılan farklı disiplinlerden ve coğrafi bölgelerden uzmanların fikir birliğini yansıtmaktadır.

Oyun bozukluğunun ICD-11’e dahil edilmesinin amacı, dünyanın birçok yerinde oyun bozukluğunun karakteristiğiyle aynı sağlık koşullarına sahip insanlar için tedavi programlarının geliştirilmesi ve sağlık çalışanlarının hastalığa olan  ilgisinin artmasına neden olmaktır.

Oyunla uğraşan herkes, oyun bozukluğu geliştirmekle ilgilenmeli mi?

Çalışmalar, oyun bozukluğunun dijital veya video oyun faaliyetlerine katılan kişilerin sadece küçük bir bölümünü etkilediğini göstermektedir. Bununla birlikte, oyuna katılan insanlar, özellikle diğer günlük aktivitelerin dışlanması söz konusu olduğunda, ayrıca fiziksel veya psikolojik sağlık ve sosyal işlevlerinde olabilecek herhangi bir değişiklik olduğunda, oyun aktivitelerine harcadıkları zaman konusunda dikkatli olmalıdır. oyun davranışı örüntülerine atfedilebilir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir